Tájékoztató a Gazdálkodástudományi Intézet távoktatásáról 2020. március 15.

Tisztelt Hallgatóink!

 
Tisztelettel és szeretettel üdvözlöm Önöket Nemzeti Ünnepünkön!
Az ünneplés mellett a mai napon- sajnálatos okok miatt-más ügyben kell Önökhöz fordulnom.
 
A héten Neptun üzeneten keresztül már valamennyien  értesültek az új típusú koronavírus által hozott rendkívüli intézkedésekről.
Ez a kialakult helyzet az  előre tervezett munkarendet  mindannyiunk számára megváltoztatja.
Az alábbiakban szeretném Hallgatóinkat- az általános iránymutatás mellett - a  Gazdálkodástudományi Intézet oktatói által megfogalmazott irányelvekről is tájékoztatni.
 
A 40/2020.  kormányrendelet alapján hallgatóink 2020. március 12-től az Egyetemet nem látogathatják .
2020. március 16-tól a rektori - kancellári utasítás értelmében vezetőink  Egyetemünkön tavaszi szünetet rendeltek el.
A tavaszi szünet értelemszerűen március 21.- szombati  napot is érinti.
2020. március 23-tól az oktatást távoktatásos formában  folytatjuk.
A tavaszi szünet az oktatók számára  felkészülési hét a távoktatásos formára.
 
KEDVES HALLGATÓINK!
A következő időszakban valamennyien vizsgázunk- sok dologból- , de  leginkább felelősségvállalásból.
Valamennyi oktató kollégám nevében  kérem a felelős és együttműködő hozzáállásukat annak érdekében, hogy zökkenőmentesen haladhassanak tanulmányaikkal.

Meg fogjuk találni a módot arra, hogy a tudást, a tanagyagot átadjuk Önöknek, de a  sikeres munkához az Önök együttműködése elengedhetetlen!

Segítsenek abban, hogy  a Gazdálkodástudományi Intézet  közösségén belül minél többen  tudjanak a szabályokról és arról, hogy a következő hetek kulcsfontosságúak lesznek  a közös feladatvégzésben.

Kérem saját érdekükben is legyenek figyelemmel az oktatók által megfogalmazottakra.
A Önök érdeke is az, hogy megőrizzék az egészségüket, s mellette az egyetemi tanulmányukkal is haladjanak.
Ez Tőlünk is és Önöktől is  nagy fegyelmet igényel.
Fontos a felelősségteljes viselkedés, a szabályok betartása, hogy majd hetek múlva talán nyugodtabban tekinthessünk vissza erre a szokatlan időszakra! Célunk, hogy valamennyien, idős családtagjainkkal együtt visszatérhessünk a megszokott kerékvágásba.
Az új szabályok, új életforma és személyes szintű társadalmi felelősségvállalás önkorlátozással is járnak!
 
Mi hiszünk és Bízunk Önökben és Magunkban.
 
A fentiek tükrében az előttünk álló időszakra  az alábbi állásfoglalást alakította ki Intézetünk:
 

Kommunikáció a hallgatókkal:

  • A GTI minden oktatója a tavaszi szünetben  a hallgatókkal valamennyi kurzus vonatkozásában a Neptun rendszeren  keresztül felveszi a kapcsolatot.
  • Mindemellett e-mailben, közös csoportos e-mail címeken, Moodle- rendszeren keresztül, chat felületeken és postai úton kívánunk hallgatóinkkal  kommunikálni.
  • Naponta minden oktató minimum 2 óra virtuális fogadóórát vállal a következő időszakban a levelező rendszer használatával.
  • Ezen idősávon kívül eső e-mailben érkező kérdésére az oktatótól 24 órán belül választ ad a hallgatóknak.
 
Elérhetőségeink:
Honlap: www.nye.hu˛gti
FB csoport: https://www.facebook.com/groups/nyegti/http:/   Kérjük, hogy minél többen csatlakozzanak a csoporthoz!

 

 

Alapelvünk, hogy a korábban elkészített foglalkozási tervek ütemét követjük azok finomhangolásával , távoktatási módszerek alkalmazásával.

Az elméleti jellegű tárgyaknál nappali és levelező tagozaton további elméleti anyagot küldünk heti bontásban a Moodle rendszeren és/vagy közös e-mailen keresztül.

A korábbi félévekben készített MOOC távoktatási anyagokat a félév során továbbra is használni kívánjuk.

Az oktató ellenőrző kérdéseket, projektfeladatokat, minta feladatokat-azokhoz megoldókulcsokat ad a tantárgy jellegétől függően a tantárgy sikeres egyéni feldolgozásához.

Önálló szakirodalmi feldolgozás támogatására- a Digitális Tankönyvtár, oktató videók feldolgozása, oktatók által megadott digitális tartalmak irányított feldolgozása - használható.

Számonkérés módja: a vizsgára bocsátás feltételeként zárthelyi dolgozat helyett alternatív megoldásokat keresünk.

A gyakorlati jellegű tárgyak esetén nappali és levelező tagozaton az elméleti anyag mellett, mintapéldák, feladatgyűjtemények kerülhetnek kiküldésre megoldó kulccsal témakörönként.

 

A szakdolgozat konzultációk e-mail formájában történnek, a konzultáció elfogadása is e-mailen keresztül történik.

Amennyiben a szakdolgozat a konzulens véleménye alapján elfogadható és záróvizsgára bocsátható, akkor az oktató e-mailben nyilatkozik erről a hallgató felé. A nyilatkozatot ha az intézménylátogatási tilalom nem változik, akkor a dolgozat beadásakor kinyomtatva a dolgozattal együtt postai úton szükséges visszaküldeni.

A szakdolgozatot a hallgató PDF formátumban és postai úton juttatja el Intézetünkhöz
 

 

Szakmai gyakorlat vonatkozásában

 

Dr. Horváth Zita helyettes államtitkár asszony (EMMI)  levélben tájékoztatta az intézményeket arról, hogy a duális kooperatív, tanítási gyakorlat, összefüggő féléves gyakorlat stb. folytatható, illetve megkezdhető amennyiben a munkavégzést a munkahely nem tiltja.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hallgató által megkezdett szakmai gyakorlat teljesítésének feltételei változatlanok, azaz azt összefüggően - folyamatosan - le kell töltenie a hallgatónak. Amennyiben a hallgató abbahagyja a szakmai gyakorlat teljesítését, úgy az nem igazolható a cég részéről, tehát a félév elveszlik, s újra kell kezdeni szeptembertől!
 
A további  megjelenő rendeletek, intézkedések  nyomán folyamatosan tájékoztatjuk Önöket.
 
Addig is  mindenki szíves türelmét, megértését, támogató hozzáállását kérem.
 
Minden oktató kollégám nevében:
 
Tisztelettel:
 
Kósáné dr. Bilanics Ágnes

Intézetigazgató

 

Nyíregyházi Egyetem

Gazdálkodástudományi Intézet

Nyíregyháza, Sóstói út 31/b,

42/599-400/2384

bilanics.agnes@nye.hu